Hoeveel kefir mag ik drinken?

  Kefir dagelijks drinken ?

Als je pas start met het drinken van kefir, drink dan best kleine hoeveelheden. Uiteindelijk kan je zoveel kefir drinken als je dit zelf wenst, als het maar redelijk blijft. Vraag jezelf af hoeveel melk je normaal drinkt in één dag. Een gebruikelijke hoeveelheid is ongeveer 1 tot 3 kopjes per dag. De sleutel is een juiste balans te vinden om tot een goede gezondheid te komen. Sommige mensen hebben moeite met de zure aard, het koolzuurgas of de kleine hoeveelheid alcohol. Het is verstandig te starten met kleine hoeveelheden kefir om het drinken te spreiden over de dag. Begin met 1/4 kopje per dag (u kunt dit zelfs mengen met vers fruit of vruchtensap ), daarna geleidelijk verhogen tot 1/2 kopje per dag. De meeste mensen vinden dat het helpt om uw kefir te drinken na de maaltijd.  Na een week of twee, probeert u geleidelijk het drinkgedrag te verhogen tot op een punt waarop u voelt of wenst niet meer te willen consumeren. U hoeft natuurlijk niet constant kefir te drinken, u kan ook rustpauzes inlassen of u voor langere tijd volledig onthouden in het drinken van kefir. Laat je lichaam spreken.



Voor zij die lijden aan candidiasis (= een schimmelinfectie (mycose)) en de eerste kefir gaan drinken, kunnen in sommige gevallen bij het drinken van zelfs minder dan een vierde kopje kefir, symptomen van misselijkheid, buikpijn of winderigheid optreden. Het kan zijn dat deze symptomen naar verloop van tijd verminderen of stoppen. Daarom probeer na 24 uur opnieuw een 1/4 kopje kefir te drinken en evalueer na een bepaalde periode of de symptomen verminderen. Kefir kan mensen helpen die lijden candida en lactose intolerantie.